• OMX Baltic−0,21%262,46
  • OMX Riga1,09%887,15
  • OMX Tallinn−0,2%1 691,9
  • OMX Vilnius−0,06%1 003,01
  • S&P 500−0,19%5 702,55
  • DOW 300,09%42 063,36
  • Nasdaq −0,36%17 948,32
  • FTSE 100−1,19%8 229,99
  • Nikkei 2251,53%37 723,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%103,04
  • OMX Baltic−0,21%262,46
  • OMX Riga1,09%887,15
  • OMX Tallinn−0,2%1 691,9
  • OMX Vilnius−0,06%1 003,01
  • S&P 500−0,19%5 702,55
  • DOW 300,09%42 063,36
  • Nasdaq −0,36%17 948,32
  • FTSE 100−1,19%8 229,99
  • Nikkei 2251,53%37 723,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%103,04
  • 01.04.16, 11:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tesla sõjaplaani viimane vaatus on alanud

Tesla Motorsi tegevjuhi ja kaasasutaja Elon Muski sõnul on neil algusest peale olnud kolmeastmeline plaan tuua turule taskukohane ja võimekas elektriauto. Ligi 13 aastat pärast firmaga alustamist tutvustas Musk maailmale selle plaani lõppvaatust – Tesla Model 3.
Tesla uusim auto Model 3
  • Tesla uusim auto Model 3 Foto: EPA
USA lääneranniku aja järgi neljapäeva õhtul astus Musk Los Angeleses suhteliselt väikse rahvahulga ees lavale ja tutvustas esimest korda Tesla uusimat mudelit Model 3. Talle omaselt oli Muski esinemine konarlik, mitte kõige paremini läbi harjutatud ja kohati lonkav. Üldse mitte nii nagu Steve Jobsil, kellega Muski tihti võrreldakse, sest on tõusmas (või juba tõusnud) samale müütilisele tegevjuhi tasandile.
Selle esitluse käigus selgus palju huvitavat nii autohuvilistele, investoritele kui ka loodussõpradele. Näiteks saime teada, et uus Model 3, isegi kõige lahjemas konfiguratsioonis, suudab kiirendada nullist 100 kilomeetrini tunnis alla kuue sekundi. Me saime teada, et Model 3 suudab ühe laadimisega läbida vähemalt ligi 350 kilomeetrit ja et kõige odavam versioon hakkab tõepoolest (enne makse) maksma 35 000 dollarit.
Kõigele lisaks saime näha, milline see uus auto välja näeb ja vähemalt minu hinnangul on tegu suhteliselt kena autoga. Ilu peitub aga vaataja silmades.
Tesla aktsia võimalused
Tugev prognoositav müügi kasv vähemalt 2020. aasta lõpuni
Kohtuvaidlused USAs autode otsemüügi üle
Tugev bränd ja lojaalsed tarbijad
Model S näitab endiselt tugevat müügi kasvu
Tesla plaanib järgmise aasta lõpuks kahekordistada oma kiirlaadimisvõrgustikku
Tehnoloogiline eelis konkurentide ees
Palju küsimärke veel õhus
Ometi oli palju, mida me ei saanud teada. Musk ütles seda ka laval, et esitletud autod on esimene versioon ja Model 3 muutub veel enne turule tulekut. Välimus jääb ilmselt samaks, aga ta pidas silmas tõenäoliselt tehnoloogiat ja sooritusvõimet.
Ürituselt me ei saanud teada, millal täpselt Model 3 ikkagi turule jõuab. Muski sõnutsi ta “loodab”, et Model 3 jõuab klientideni järgmise aasta lõpus, kuid ta jättis selle vägagi õhku rippuma. Põhimõtteliselt võib Tesla lubadusest kinni pidada, toimetades klientideni 2017. aasta märtsis kas või mõnikümmend autot.
Tegelikkuses nad ise ka täpselt ei tea, millal nad saavad täismahus tootmist alustada, sest Model 3 tootmine võrduks praeguses seisus kogu maailma liitiumioonakude tootmismahuga. Sellise massi saavutamiseks peab Tesla gigatehas Nevada osariigis töötama täies mahus. See tehas on Muski sõnul suurima jalajäljega hoone maailmas ja mahult on vaid Boeingul suurem tehas Washingtoni osariigis.
Lisaks me ei tea, mis lisasid autole pakutakse (peale autonoomse sõidurežiimi) või kui palju need lisad maksma hakkavad. Samuti pole teada, kui suur on Model 3 suurim sõiduulatus või kui kiiresti on see auto võimeline kiirendama nullist sajani – Model Si enim räägitud omadus.
Tesla aktsia ohud
Gigatehase õigeaegne töölesaamine ja Model 3 klientideni toimetamine enne järgmise aasta lõppu
Kohtuvaidlused USAs autode otsemüügi üle
Aktsia on analüütikute keskmise hinnasihi juures
Firma põletab kiires tempos raha
Konkurendid tulevad turule võimekate alternatiividega
Model Xi müük kannatab Fremonti tehase piiratud tootmismahu tõttu
Osteti põrsast kotis
Kõik see teadmatus ei takistanud inimesi endale seda autot broneerimast. Seda artiklit kirjutades oli veidi enam kui 24 tunniga Teslal üle 130 000 Model 3 broneeringu. Hämmastav saavutus, võttes arvesse asjaolu, et umbes 90% neist inimestest tegi broneeringu ja maksis 1000 dollarit ettemaksuks ilma autot nägemata.
Lihtne arvutus ütleb, et Tesla sai ööpäevaga 130 miljonit dollarit vaba raha, mida nad saavad enda äranägemise järgi nüüd kulutada või investeerida. Seda raha läheb neil vaja, sest investorid on mures, et Muski plaan müüa paari aasta pärast 500 000 autot aastas võib sattuda rahastamisraskustesse. See muudab Model 3 õigeaegse väljalaske veelgi olulisemaks, et pidurdada kahjumit ja hakata positiivset rahavoogu tekitama.
Muski kolmanda vaatusega on algust tehtud. Nüüd sõltub kõik inseneride tööst, et see auto 2017. aasta lõpus esimeste klientideni toimetada. Seni peavad Tesla fännid ootama ja lootma.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.09.24, 16:29
Kuidas muuta avatud kontor töötajasõbralikuks? Kuidas võimestada tiimi ja edastada keerulisi sõnumeid?
Kiiresti muutuvas ja ebakindlas maailmas vajavad organisatsioonide juhid ja tiimiliikmed pidevat enesetäiendamist. Tallinna Ülikool pakub lisaks mikrokraadidele juhtimist ja organisatsiooni arengut toetavaid tellimuskoolitusi, mida on võimalik kohandada vastavalt vajadusele. Koolitused on teaduspõhised ja praktilised. Uusi õpitud teadmisi ja oskusi on võimalik ettevõtte igapäevatöösse rakendada.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele